Sa mancam…SMOCHINE!

 

Ridicati sus mainile care dintre voi stiati ca mancand

frecvent smochine scade riscul de cancer la san? Ei

bine, nici eu nu stiam! De aceea m-am gadit sa aflu mai

multe despre acest fruct.

Smochinele se numara printre primele fructe pe care le-a cunoscut omul. Aceste fructe mici, delicioase

si foarte dulci erau considerate fructele preferate ale Cleopatrei si ocupau un loc foarte important in multe

culturi din intreaga lume. In Orient si Asia smochinele sunt considerate afrodiziace puternice. Smochinele sunt

fructe de sezon care se gasesc in partile de vest ale Asiei. In forma uscata se regasesc pretutindeni, in orice

sezon.

Culoarea fructelor variaza de la verde, violet la aproape negru. Pulpa fructului poate fi de culoare rosie,

portocalie sau roz. Smochinele proaspete se pot consuma coapte si crude iar cele uscate se pot consuma ca

atare sau preparate in compot de fructe uscate. Smochinele proaspete furnizeaza o energie de 43 kcal/100g,

iar cele uscate 213 kcal/100g.

Toate smochinele, uscate sau proaspete sunt foarte hranitoare. Beneficiile pentru sanatate pot fi

atribuite continutului de minerale si de vitamine. Smochinele contin vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, calciu,

fier, fosfor, mangan, sodiu, potasiu ci clor. Nu numai ca sunt gustoase, dar au si o serie de avantaje pentru

mentinerea sanatatii. Installation and usability getting koken set topspyingapps.com/how-to-put-parental-controls-on-android-phone up is incredibly easy. Acestea contin beta-caroten, flavonoide si o enzima numita ficina, care ajuta la digestie.

- Scaderea in greutate Smochinele sunt bogate in fibre si pot foarte usor sa devina alimentul de baza in

cadrul unui program de slabit. Trei smochine va asigura 25% din doza zilnica de fibre.

- Asigura necesarul de potasiu Sase smochine contin 891 mg de potasiu, adica aproape 20% din nevoia zilnica

si de doua ori continutul de potasiu dintr-o banana mare.

- Reglarea pH-ului corpul deoarece acest fruct este un aliment foarte alcalin.

- Afectiunile cardiovasculare Intr-unul din studii realizate pe animale, s-a aratat ca frunzele de smochin au

reusit sa reduca nivelul trigliceridelor (o forma in care grasimile circula prin sange). In schimb intr-un alt

studiu, dar de data aceasta in vitro, frunzele de smochin au reusit sa inhibe dezvoltarea celulelor canceroase.

Cu toate ca inca nu se stie care este acea substanta miraculoasa din smochine care isi asteapta cuminte

laudele. De ce e bine sa urmati o dieta in care sa se regaseasca si smochinele? Pentru ca acestea contin

minerale esentiale precum: potasiu si mangan.

- Gata cu durerea de oase! Smochinele sunt o sursa excelenta de calciu, iar despre acest mineral se stie ca

este esential in mentinerea oaselor dure. Sase smochine contin la fel de mult calciu ca o jumatate de ceasca de

lapte degresat.

- Probleme cu tensiunea? Potasiul din smochine ajuta in reducerea tensiunii sangelui.

- Cu frica-n san Tot mai multe statistici ne ingrijoreaza, cancerul de san afecteaza tot mai multe femei. In

urma unui studiu, realizat pe femei aflate in perioada post-menopauza, s-a observat o scadere drastica a

riscului de a dezvolta cancer la san in randul acelor femei care au consumat fructe bogate in fibre, iar

smochinele sunt o buna alegere pe langa mere, pere si prune.

- Protectie impotriva degenerarii maculare Pentru a preveni degenerarea maculara (previne afectarea

vederii) trebuie doar sa consumati cate trei portii cu fructe pe zi. Nu trebuie sa va speriati cand auziti de trei

portii pe zi. Nicidecum!.

Ce ziceti, v-am trezit interesul? Mancam smochine?

.

Leave a Reply