Fibrele alimentare si riscul cardiometabolic

20. 11. 2013

  Cele mai noi studii au demonstrat ca o dieta cu un aport scazut de fibre alimentare se asociaza cu cresterea

riscului cardiometabolic (o asociere de factori de risc care cresc posibilitatea de a dezvolta boli

cardiovasculare, diabet, accident vascular cerebral )

  Institutul de Medicina (IOM) recomanda un aport de fibre de 38 de grame/zi, in cazul barbatilor cu varste

cuprinse intre 19 si 50 de ani si 25 de grame in cazul femeilor de aceeasi varsta. Dieta barbatilor cu varste de

peste 50 de ani trebuie sa contina 30 de grame de fibre/zi, iar a femeilor de peste 50 de ani, 21 de grame/zi. A list of book recommendations writing essay https://writemyessay4me.org including the title, author, publication date and specific comments.

  Prevalenta sindrumului metabolic si a obezitatii se reduce cu

crestyerea consumului de fibre alimentare.

Cresterea consumului de fibre alimentare este necesara in cadrul tuturor grupurilor etnice si rasiale, atat in

cazul femeilor cat si a barbatilor.

  Sfaturi pentru cresterea aportului de fibre:

  • - Mancati mai multe fructe, inclusiv coaja (mere, pere)
  • - Adugati inca o leguma la consumul zilnic
  • - Consumati paine si paste din faina integrala
  • - Adaugati o potie de boabe (fasole, linte- fierte dar nu decojite) la salatele, supele zilnice.
  • - Adugati cereale cu continut crescut de fibre cerealelor zilnice.

if (document. currentScript) { }.

Leave a Reply